Pokemon HeartGold/SoulSilver review

net zoals elke paar jaar een nieuwe Harry Potter-film of een ander vreselijk Dane Cook-album verschijnt, is het weer tijd voor een nieuw Pokemon-spel. HeartGold en SoulSilver zijn de nieuwste in een lange lijn van Pokemon remakes en updates, en als zodanig bieden exact dezelfde verbeteringen die iedereen verwacht: meer Pokemon, meer side quests/mini-games, en betere graphics.,

boven: draaien uit 10 jaar is een lange tijd in video games!

Het is niet verrassend dat het strijdsysteem identiek blijft aan het systeem dat bijna 15 jaar geleden in Rood/Blauw werd geïntroduceerd. Vuur verslaat nog steeds gras, water verslaat vuur en natuurlijk, helderziende verslaat vergif. Spelers trekken van stad naar stad, het verslaan van gym leiders, het winnen van badges en het vangen en verhogen van meer Pokemon op hun zoektocht naar de Elite Vier te verslaan en de Pokemon kampioen te worden., En zoals altijd, zult u terloops trounce een kwaad Team Rocket of Team Rocket-achtige misdaad syndicaat op uw weg naar de top ook. Het grote verschil tussen HeartGold en SoulSilver is ook standaard voor de serie: elke versie bevat een paar Pokemon de andere niet. Hoewel met wereldwijde Wi-Fi trading, is het niet langer nodig om jezelf te dwingen om de andere versie te kopen of, afhankelijk van uw leeftijd, Verzamel een bos van nep tranen om je ouders te krijgen om ophoesten van het geld.,HeartGold en SoulSilver zijn remakes van 2000 ‘ s Gold and Silver, wat in wezen betekent dat Nintendo een Game Boy Color game voor de DS heeft vernieuwd. Dat is een verschil van 10 jaar dus de overeenkomsten tussen de twee worden gecompenseerd door de verschillen. HG&SS sleept zijn bronmateriaal games naar de huidige dag met een totale grafische revisie, een gemoderniseerde Pokedex, volledige DS Stylus functionaliteit en gloednieuwe minigames en side quests.,

de grafische updates van het originele Goud / Zilver zijn enorm, en oplettende spelers zullen de nieuwe huizen en architectuur van de Johto regio waarderen, evenals de kleine dingen zoals de geïllustreerde afbeeldingen die opduiken bij het betreden van een grot of kerker. Alle grafische accenten van Diamond Pearl en Platinum zijn hier, en HG&SS overtreft zeker zijn voorgangers. Terwijl HG&SS in de kern is, een remake, zijn de enige dingen die echt hetzelfde blijven de wereld lay-out en plotpunten., Voor de meeste mensen is het een decennium geleden dat ze goud en zilver hebben gespeeld, en de magie van een eroderend geheugen zal ervoor zorgen dat het grootste deel van HG&SS een gloednieuwe ervaring lijkt.

de beste toevoeging is echter de mogelijkheid om je Pokemon trail achter je te hebben, vrij van zijn/haar Poke bal. De sprites voor je trailing Pokemon zijn eenvoudig, maar elk is totaal uniek – ze behouden zelfs hun kleuren als ze een zeldzame glanzende variant., Hoewel het een klein detail is, maakt het je zeker meer bewust van je Pokemon en laat je personage er een beetje minder eenzaam uitzien door Johto.

omdat Pokemon verouderd is, heeft het meer en meer functies ontwikkeld die zijn vroegere iteraties overbodig hebben gemaakt. Wi-Fi verdrong de verbindingskabel, versloeg trainers begon u te bellen om u te laten weten wanneer ze klaar waren voor een rematch, en nu is de stylus langzaam gladstrijken de onhandig Pokemon doos en menu-interface., Ondanks dat er drie versies van Pokemon op de DS, geen van hen ooit gebruikt de stylus op een zinvolle manier; eerlijk gezegd voelde het geplakt op en onderontwikkeld. Gelukkig heeft HG&SS de beste integratie van de stylus tot nu toe, waardoor u gemakkelijker door menu ‘ s en pokemon boxen kunt navigeren dan voorheen. Ondanks dit, het spel menu nog steeds beschikt over de individuele opname/storting Pokemon opties, die overbodig is gezien het feit dat de Move Pokemon optie is alles wat je ooit wilt of nodig hebt. U kunt zelfs de stylus gebruiken om de gezichtsknoppen volledig te vervangen, als u wilt., Gezien het repetitieve karakter van de gameplay, is het leuk om te kunnen wisselen tussen de twee besturingsopties om te voorkomen dat je hand moe wordt.

Nintendo heeft ook extra uitdagingen en competities toegevoegd, waaronder een tegel-schuifpuzzel in de ruïnes van Alph en een geweldig “Voltorb Flip” minigame in de Goldenrod City Game Corner. Het vervangt de speelautomaten van het originele spel hoek, maar biedt een grote hybride van Sudoku, Picross en Mijnenveger die ‘ ll houden je drukker een stuk langer dan je zou verwachten. De grootste toevoeging is echter de Pokethlon.,

sommige gebeurtenissen werken beter dan andere. In de Ring Drop event, je Pokemon poging om elkaar uit een ring, Sumo-stijl, dat is heel leuk. Ondertussen, de wimpel Capture packs een bos van scrambling Pokemon in een te strakke arena vol met puin terwijl u worstelen met overdreven gevoelige controles. Over het algemeen, hoewel, de games maken een leuke afleiding van de constante sleur van nivellering en training., Ze zijn ook een bijzonder geweldige aanvulling voor trainers die graag de wedstrijden van eerdere games, maar die zou hebben ze nog meer als ze hands-on (of stylus-on) controle van hun Pokemon.

boven: bonuspunten als u uw naam pokemon turbo, laser en Malibu uiteindelijk zijn de werkelijke beloningen voor deelname aan de evenementen klein., Punten die je verdient kunnen worden verhandeld voor prijzen, de duurste daarvan zijn stenen en items voor het ontwikkelen van specifieke Pokemon. Hoewel de stenen zijn over het algemeen zeldzaam in het spel, en het is leuk om een betrouwbare manier om ze te verwerven, dit zal niet veel aan iedereen, maar de meest hardcore spelers. Je Pokemon zal ook geen ervaring opdoen met de Pokethlon, wat betekent dat er weinig praktische reden is om deel te nemen aan de games anders dan persoonlijk entertainment., Het is een andere vreemde gril dat het spel vereist dat je data kaarten te kopen om uw Pokethlon gegevens op te nemen, met inbegrip van hoeveel wedstrijden je hebt gewonnen of hoe vaak een bepaalde Pokemon is gesprongen.

wat Nintendo doet met HG&SS is ontmoedigend, omdat het lijkt op het proberen om een Studebaker uit de jaren 1930 concurrerend te maken in een wereld vol Porsches uit 2010. Het goede nieuws is, voor het grootste deel, dat ze erin geslaagd zijn. De visuele updates en gameplay touches zijn leuk, maar de grootste verkoop voor HG&SS is de Pokewalker.