Vandre i Franconia Ridge Loop

Ta i en fantastisk utsikt over Franconia Notch State Park (nasjonalpark) på denne ~9-mile loop.

Starter fra parkeringsplassen, de to stier i utgangspunktet starte sammen. Mindre enn en kilometer i stiene er delt inn i Gamle Hold Veien til venstre, og Fallende Vannet Stien til høyre. De fleste velger å gå opp og ned på den samme stien. Hvis de gjør for å loop, de fleste velger å vandre opp Fallende Vannet, og ned Gamle Hodelag. (Jeg anbefaler det motsatte.,)

Gamle Hodelag har praktfull utsikt som starter på ca 1.4 km. Den første ekte «utkikk» er på 1,7 km. Når du har nådd denne utkikk, du er utsatt for de fleste av de gjenværende trail. Gamle Hodelag 2,9 km. Ved utgangen av Gamle Hodelag det er Greenleaf Hytte som har mat, barnesenger, vann og bad. Fra her kan du ta Greenleaf Trail annen 1.1 km til Mt. Lafayette toppmøtet. Det siste halve kilometer på denne turen er fondly referert til som «Pine Ridge» som det er en nær rykke opp en øde steinete fjellsiden., Selv om det ikke nødvendigvis er mer vanskelig, eksponeringen gjør terrenget føler seg særlig bratt. Følg cairns opp til toppen som de er brukt i stedet for tradisjonelle løypa markeringene her.

Når du er på toppen, ta til høyre for å gå over fjellet og fortsette på Franconia Ridge Trail for 1.8 km. Selv om det er noen ekstremt bratt øyeblikkene, de fleste med denne delen er en godt foret rock trail flere meter bred med en bratt skråning på hver side, snarere enn et stup., Selv om det var mange hunder på stien, jeg anbefaler ikke denne stien for hunder som ikke er veldig erfarne turgåere på grunn av noen vanskelige å manøvrere i bratte fjellformasjoner.

Fra denne retningen, ryggen stien starter på Mt. Lafayette, krysser Mt. Lincoln, og endelig er det en sving til høyre (fra toppen av Lille Høystakk) å stige ned Fallende Vannet Trail. Fallende Vannet er overraskende bratt og 3,2 km lang. I utgangspunktet du er på en gammel logging veien som ligner en bratt uttørkede elveleiet., Halv mil nedover, kommer du til et veikryss med stien for Skinner Rock; ta til høyre for å fortsette på Fallende Vannet og videre nedover fjellet. Etter 1,5 km du begynner å krysse elven. Du vil fortsette å krysse elven og tilbake til den 2,5 kilometer mark. Herfra har du en annen .5 til du møter opp igjen med Gamle Hodelag, og så en annen .2 til parkeringsplassen.

hele sløyfen er bare sjenert av 9 miles og kan ta alt fra 5 til 10 timer, avhengig av hastighet, bilde pauser, og om du ikke stoppe på toppmøtet/hytte.