Narcistické/Hraniční Pár: Psychoanalytický Pohled na Manželské Ošetření (Recenze Knihy)

Autor: Lachkar, Joan
Vydavatel: London: Taylor And Francis, 1992
hodnotil: Marilyn Newman Metzl, Podzim 2004, s. 49-50

V této původní vydání její nádherně bystrý kniha, Dr. Joan Lachkar představuje průkopnický přehled psychoanalytické teorie a přehled o drama, které nastane, když dva patologií setkat a vzít se., (Druhé vydání této knihy s názvem, Narcistický/Hraniční Pár: Nové Přístupy k Manželské Terapie, 2. Vydání, nakladatelství Brunner-Routledge v roce 2003, využití a rozšíření pojmů uvedených v této originální knize, nejsou k dispozici pro přezkum v této době.) Podle Lachkara je potřeba dva k tangu a dva k udržení dlouhodobého vztahu, který zahrnuje zneužívání. Svědek žije a miluje páry, které jsou uvedeny v této knize je být transportován zpět do Válce Růží nebo památné hra „získat hodnocení“ ve Edward Albee ‚ s play Kdo se Bojí Virginie Wolfová?,

Definování narcistický/hraniční pár „jedinců, kteří, když jsou spolu, tvoří společný pár mýtus, který dává vzniknout mnoha kolektivní fantazie,“ Lachkar výnosů k popisu složitosti každého patologie a demonstrovat, jak se liší praxe paradigmata jsou zapotřebí pro úspěšnou léčbu: narcis reaguje nejvíce hluboce zrcadlení aspekt self-psychologie, zatímco hraniční vyžaduje omezení teorii objektu vztahů., Lachkar demonstruje, jak mohou být obě teoretické konstrukce propleteny v průběhu léčby, aby byla zajištěna účinná manželská terapie.

„To je doporučeno, že technika zrcadlení, empatie a introspekce může být smíchán s objektem, vztahy, přístup k pomoci tyto narcistické osoby jednat přímo s jejich vnitřní deficity a oblastí, které přispívají k maladaptivní povahu jejich vztahů. Když páry mohou čelit svým vnitřním deficitům, cítí se bezpečnější a uzavřenější., Na hranici utrpení, z opuštění, úzkost a starosti s nedostatkem mateřské lepení a připevnění zkušenosti, self psychologie nestačí (p. 5).“

Lachkar je několik bodů zájmu, se zaměřením na rozdíl mezi narcistický vztek a hraniční vztek pozorování, že rozdíl mezi narcistický vztek a hraniční vztek je hlubší. Narcistický reaguje na nepochopení, ignorováno nebo zraněno, zejména pokud je zranění způsobeno smyslem pro nárok., To může být ilustrováno „troufám si, abys mě postavil před všechny své přátele; „nebo“ tady jsem se tak tvrdě snažil a nikdy jsi neocenil všechny tyto věci, které jsem udělal. Odcházím.“Borderline rage je smyslová reakce na hrozbu pro vlastní existenci, strach z neexistence na rozdíl od narcistického vzteku, který je reakcí na ohrožení zvláštního smyslu existence., Hraniční vztek je pokusit se zničit to, co je záviděl aby se držet na dobré vnitřní objekty, zatímco narcistický vztek je emocionální výbuch hrozí samostatně, výsledek viny, z vyžívá samostatně. Vynikající návrhy jsou poskytovány pro řešení toho, co autor považuje za nemožný pár. Ve svém léčebném modelu čím primitivnější a destruktivnější je pár, tím více struktury je zapotřebí pro omezení.,

Lachkar vyvinul systematický přístup k léčbě s cílem vypořádat se s propletený, chaotické vztahu narcistického/hraniční pár. Silně se spoléhá na Bion a vyvinula vícestupňovou léčbu. Fáze I rozvíjí stav jednoty, fáze II rozvíjí stav dvou-ness a stupeň III rozvíjí vznik oddělenosti., V autorově teoretické formulace, sekvence osvětlení hnutí z jeviště, kde já a ostatní jsou k nerozeznání hranice rozmazané a pojistkou, aby se stát více jasnosti, a konečně na vědomí oddělenosti. V Lachkarově modelu musí terapeut vidět pár společně před přechodem na individuální terapii, aby bylo možné vytvořit bezpečné pouto. Varuje před přesunem do individuální práce příliš rychle, a zdůrazňuje důležitost načasování, aby zjistila, kdy je pár připraven., Příliš brzy oddělení “ páru „může vyvolat“ krizi sblížení“, což může způsobit, že se stáhnou z léčby. Lachkar uvádí příklady případů, že každý partner dyad musí být zajištěn nárokem na vlastní subjektivní zkušenost. Varuje, že každý člen dyad zažívá úzkost jinak, s narcisem reagujícím na ztrátu „zvláštnosti“ a hraniční roztříštění, když čelí věcem, které opouštějí., Zajímavý bod, který Lachkar naznačuje, že toto terapeutické aliance s pacientem by měla zpočátku zaměřit na narcista, protože narcista se sklony k útěku by představovat vážnou hrozbu k úspěšné léčbě.

„jak se zbavit něco otočením „vášeň“ nebo mánie paradoxně snižuje vášeň a vytváří další zklamání a narcistické zranění na sebe. Narcisova potřeba vlastních objektů, vytváření pozitivních vazeb a potřeba obrátit se na různé vnější zdroje mohou pomoci vysvětlit, jaké jsou skutečné potřeby člověka., Tvorba zdravých objektových vazeb zajišťuje jak narcistu, tak hraniční životně důležitou funkci a nesmí být zaměňována s fúzí nebo ponořením. Často takoví jedinci, kteří jsou partnery v páry otočte na špatné self-objekty, vedení partnerů v kruhu, posílení jejich bludy, nuda, zmatek, úzkost, otupělost a prázdnota. I když navrhuji, aby funkce vnitřních i vnějších objektů byla životně důležitá, je třeba zdůraznit, že obě je třeba prozkoumat s ohledem na tyto dvě specifické poruchy (s. 117).,“

Lachkar popisuje každou z patologií v jasně definovaných termínech s využitím teoretických konstruktů od Kohut, Grotstein, Klein, Bion a dalších. Dává jasně najevo, že tyto poruchy osobnosti nejsou nutně diskrétní a že každý jednotlivec může vykazovat tendenci k chování, zatímco vykazuje určitou zranitelnost., V její snaze popsat dluhopisů a zavazuje se, že přilákat tyto osoby společně, ona zjednodušuje deskriptory a popisuje základní charakteristiky každého partnera jako součásti akcí, které udržují kruhový, nikdy nekončící kvalitní konfliktu. Podle Lachkara je hranice tím, kdo hledá ty, s nimiž se má spojit. Když je příslib této vazby ohrožen, hranice reaguje s vinou a útokem jako primární obrana. Při nejmenším náznaku opuštění je hranice zachycena touhou získat rovnoměrnou a“ učit “ druhou lekci., Naopak, narcista má tendenci se stahovat, snadno se zraní a obavy se stávají běžnými. Narcis neustále hledá jiné, aby potvrdil pocity nároku a neustále hledá souhlas. Lachkar bodů z celé knize, že i když toto chování způsobit mnoho bolesti, nejsou záměrně nařídil, ale jsou replay nebo rekonstrukce z počátku primitivní, infantilní touhy., Tyto poznatky čerpat freudův koncept přenosu, s minulostí přinesen do současnosti a připevnění na počátku interaktivní zkušenosti a zážitky, které v pozdější rozvoj osobnosti. Podle autora, tyto osobnosti funkce v neustálé naději, že tyto infantilní touhy, touhy a přání, které jsou vyjádřeny nějak vyústit ve šťastný konec a oni si to přehrávám opakovaně a doufat, že konec bude jiný., Lachkar parafrázuje Bion když poznamenává, že bohužel, páry, kteří spoléhají na magické myšlení a opakující se chování, nikdy učit se ze zkušenosti, protože konflikt není vyřešen prostřednictvím opakování.

Lachkar svítí zážitky, které se vyskytují v našich osobních a profesních světů, když jsme v přítomnosti pár, který „nám dává bolest v žaludku“.

“ najednou se moje hlava začne otáčet. Cítím závratě a zmatenost. Moje hlava pořád dokola. Přede mnou sedí manželský pár; jdou dál a dál v kruzích, nikam., Pocit zoufalství mě přemůže, jak si myslím, “ tento pár musí být v terapii.“Pak si uvědomuji, že jsem terapeut (Lachkar, 1985).“

autor zkoumá nuance parazitické vazby a popisuje obtížnost vstupu a změny kruhového vzorce chování. Návrhy na léčbu a upozornění na možné překážky změny jsou pečlivě vymezeny. Zneužívající dyad dopady přátele, rodinu, a děti, zahrnující všechny, kteří přicházejí do styku s ním do jakési „Stockholmský Syndrom“, tj. lepení kořeny v traumatu.,

Jak jsme se dívat na případové studie rozvinout, a dívat se na násilníka laser v psychologické zranitelnosti oběti, je to pocit, jako kdybych sledoval lva kořist na slabocha, antilopy stáda v Africké Stepi. Toto pouto mezi násilníkem a zneužívaným je lepidlo, které drží vztah pohromadě, a vazba je silná, dynamický a spoluzávislý. Podle Lachkara by dva narcisté nebo dvě hranice nebyli schopni udržet intimitu v průběhu času. Je to folie a deux kvalita dvou specifických patologií, které “ milují Poslední.,“

tato kniha je originální, citlivá a nesmírně užitečná. Dr. Lachkar dá úvěr do její klasické taneční učitel 12 let, Carmelita Marcacci, od kterého se poprvé dozvěděl význam uměleckého projevu, prolínání techniky a pocity, a účinek, že jeden člověk může mít na další. Lachkarův klasický trénink v psychoanalýze kombinoval s jejím klasickým tréninkem v tanci, aby přinesl nádherné stvoření.